PCPR lub MOPS dofinansowuje zakup przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych ze środków PFRON, więc wymagana dokumentacja oras postępowanie jest podobne jak w przypadku dofinansowania PFRON.

Jak uzyskać dofinansowanie z PCPR lub MOPS ?

1. Dofinansowanie do przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

W chwili gdy refundowany przez NFZ wyrób został już odebrany w punkcie realizacji – Sklep Medyczny „CEMEDIK” – a udział własny zapłacony, pacjent może starać się o zwrot zapłaconej kwoty ponad limit cenowy, w wysokości:

  • 100 % zapłaconej kwoty (cena zakupu nie przekroczyła limitu NFZ)
  • 150 % kwoty limitu wyznaczonego przez NFZ za zakupiony przedmiot (cena zakupu przekroczyła limit NFZ).

Wymagane dokumenty:

  • kopia potwierdzonego przez NFZ i zrealizowanego w punkcie sprzedaży zlecenia
  • faktura zakupu z zaznaczoną wpłatą własną i kwotą refundacji NFZ
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
  • zaświadczenie o dochodach – w przeliczeniu na jednego członka rodziny
  • wypełniony wniosek o przyznanie dofinansowania (do pobrania w punkcie PCPR oraz MOPS)
  • numer NIP

Można się również starać o dofinansowanie produktów przed ich zakupem – opcja bezgotówkowa. Należy wtedy złożyć w PCPR lub MOPS:

  • kopia zlecenia potwierdzonego przez NFZ
  • faktura pro-forma z punktu zaopatrzenia, z zaznaczoną wysokością wpłaty PCPR lub MOPS oraz kwotą refundacji NFZ – stanowi ona wycenę sprzętu
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
  • zaświadczenie o dochodach – w przeliczeniu na jednego członka rodziny
  • wypełniony wniosek o przyznanie dofinansowania (do pobrania w punkcie PCPR oraz MOPS)

2. Dofinansowanie do przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczychktóre nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

PCPR lub MOPS może dofinansować do 60% wartości sprzętu takiego jak np:

  • koncentrator tlenu,
  • mata do masażu wodnego perełkowego lub ozonowego,
  • sprzęt do rehabilitacji i do ćwiczeń oraz wiele innych produktów.

 Wymagane dokumenty.

  • zamiast potwierdzonego przez NFZ i zrealizowanego w punkcie sprzedaży zlecenia – zaświadczenie od lekarza o konieczności zakupu danego sprzętu
  • faktura zakupu
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
  • zaświadczenie o dochodach – w przeliczeniu na jednego członka rodziny
  • wypełniony wniosek o przyznanie dofinansowania (do pobrania w punkcie PCPR oraz MOPS)
  • numer NIP

3. Dofinansowanie do likwidacji barier technicznych, barier w komunikowaniu się oraz barier architektonicznych.

W tym wypadku PCPR lub MOPS dofinansowuje do 80% wartości sprzętu takiego jak np:

  • łóżko rehabilitacyjne
  • rampa do samochodu lub szyny
  • winda przydomowa
  • schodołaz
  • podnośnik wannowy
  • podnośnik transportowy
  • sprzęt łazienkowy (głównie uchwyty łazienkowe) oraz wykonanie prac remontowych
  • prace budowlane.

 Wymagane dokumenty.

  • dokument stanowiący podstawę prawną zameldowania w lokalu, w którym będą likwidowane bariery
  • kosztorys, faktura pro forma lub kosztorys inwestorski na zakup urządzeń oraz prace remontowe
  • zezwolenie właściciela budynku na wykonanie prac związanych z likwidacją barier
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
  • wypełniony wniosek o przyznanie dofinansowania (do pobrania w punkcie PCPR oraz MOPS)

Po przyznaniu dofinansowania należy podpisać umowę, dokonać zakupu i przedstawić fakturę z odroczonym terminem płatności w celu przelania dofinansowania na konto sprzedawcy.

http://www.pcpr.info/